top of page
  • Writer's pictureAmit Adler

אינטלגנציה אנושית HI ואיניטלגציה מלאכותית מהו מותר האדם מן המכונה?

כעת כשאנו רואים את האינטיליגנציה המלאכותית- ה AI מתקדמת בצעדי ענק עולה ומתנוצצת במוחנו השאלה, במה אנחנו יותר טובים מן הבינה המלאכותית?

מהי הבינה המלאכותית ומה היא הבינה האנושית או ה HI , מה אנחנו יכולים לעשות שהבינה המלאכותית עדיין לא יכולה ולא תוכל לעשות בעתיד הרחוק? האם הבינה המלאכותית יכולה באמת לחשוב? האם הבינה המלאכותית יכולה להרגיש? האם הבינה המלאכותית יכולה להעז?



אני רוצה לטעון שאחת היכולות המרשימות ביותר של האדם היא היכולת לפעול בצורה אי רציונלית ודווקא יכולת זאת יכולה להיות המפתח למותר האדם מן הבהמה.

בואו ניתן לדוגמא כמה סיפורים אנושיים באמת, קודם אני רוצה לומר בתור שחקן שחמט חובב שמאוד אוהב את משחק המלכים, שביום שבו מחשבה עמוקה ניצח את אלוף העולם בשח נפל בעיני דבר. והבנתי שהמחשב כבר כאן.

ובקשר לכך אני רוצה לספר התמודדות מסקרנת אחרת - במשחק הסיני העתיק גו, שגם בו הצליח לבסוף המחשב לנצח את אלוף העולם בסדרת המשחקים. אולם במהלך אחד המשחקים בהתמודדות, הצליח לנצח בן האנוש ואיך עשה זאת? הוא נקט במהלך המשחק במהלך אחד בלתי רציונלי בעליל, שמוטט את יכולת החישוב של המחשב המתמודדד מולו, כשלא הצליח להבין למה עשה את המהלך התמוה ההוא.

דוגמא נוספת היסטורית אנושית ביותר היא פעולתו של כובש אמריקה קורטז, שבה ציווה על אנשיו לשרוף את הספינות בניגוד לכל הגיון, אולם הוא ידע כי דווקא שריפה זאת תאלץ את אנשיו להיות עזי נפש ומנצחים, כשאין להם יותר כל אפשרות נסיגה.

בכלהנוגע לבינה ולשכל, והבינה מעניין לדעת מוגדרת במקורותינו היהודיים כיכולת להבין דבר מתוך דבר המחשב מוביל אבל בכל הנוגע לרגשות, לבינת הלב והיכולת להעז, לשאוף וכו', יש לקוות שהללו עדין אנושיות בלבד.

157 views0 comments

Recent Posts

See All

ערוץ תקשורת חדש

Follow the Amit Adler channel on WhatsApp: https://whatsapp.com/channel/0029VaOg7TUBvvsXdVbaXe3n

Post: Blog2_Post
bottom of page