top of page
  • Writer's pictureAmit Adler

ועידת המדע בירושלים

ועידת המדע בירושלים היתה אמורה להיות ועידת המדע. בפועל יש לציין שהפכה במידה רבה לועידה פוליטית. יובל נח הררי למשל בנאומו בועידה קרא וזה כאן סקופ. הוא קרא לראשי האוניברסיטאות להשבית אותן לאלתר...אני ציפיתי לשיחה אינטלקטואלית מעמיקה וקיבלתי תעמולה שטחית. דווקא מנח הררי שאת ספריו הרבים קראתי בתשומת לב רבה וענין,דווקא ממנו ציפיתי למחשבות ותובנות מעמיקות, אבל אולי ועידה שכזאת מעצם מהותה אינה מתאימה להתבוננות עמוקה ועיון.


לעומת זאת הרצאתו של זוכה פרס נובל פרופסור שכטמן היתה מרתקת. הוא סיפר שמגיל שבעים אחרי שזכה בפרס הנוהל הוא הקדיש את חייו לחינוך הדור הצעיר. הוא התריע על כך שרק שכבה דקה מאוד במדינה זוכה לחינוך איכותי. כמו כן התריע על כך שאירן מוציאה כל שנה פי 35 מהנדסים מאשר מדינת ישראל.

הוא דיבר על הסקרנות והיכולת להעז ולצאת כנגד העדר כמפתח להצלחה ולזכיה בפרס נובל.


המרצה האורח פרופסור קית' הורן דיבר על חורים שחורים וגלי כבידה. הוא בקר גם את פועלם המדעי של איינשטיין והוקינג .היה מעניין .


פרופסור קמינר שהקים מעבדה לחקר קוואנטים בטכניון נתן הרצאה מרתקת הוא הנאיר באופן בהיר את התנהגותו של האלקטרון הבודד שיכול לנוע באופן סדיר ותחת תאורה אחרת באופן משוגע ובלתי צפוי בהחלט מעורר נקודות רבות למחשבה.


לסיכום נותר לומר שועדת המדע היתה מרתקת, חבל רק שנוצלה במידה לא מועטה כבמה פוליטית, אבל אולי אפשר להבין על רקע ימים טרופים אלו, שגם מדענים וחוקרים הם קודם כל אזרחים ואינם יכולים להשאר אדישים למתרחש כעת במדינה.

23 views0 comments

Recent Posts

See All

ערוץ תקשורת חדש

Follow the Amit Adler channel on WhatsApp: https://whatsapp.com/channel/0029VaOg7TUBvvsXdVbaXe3n

Post: Blog2_Post
bottom of page