top of page
  • Writer's pictureAmit Adler

ברוכים הבאים לבית הקופים

אתחיל בהתחלה, שמאוד נהנתי מסרטו החדש של אבי נשר "גן הקופים".

אבי נשר, שכולנו גדלנו על סרטו המיתולוגי ה"להקה", מצליח לספר בסרטו החדש ספור מעניין.

כמי שבא מעולם הספרות התחברתי מאוד לנושא.

כל סופר חולם על תהילה, כל יוצר רוצה להיות חלקמהיסטוריה.והתחרות כל כך גדולה כל כך הרבה ספרים נכתבים היצירות נוצרות וכל אחד רוצה להכניס משהו לפנתיאון.

עלילת הספר מספרת על סופר כושל, אותו משחק אדיר מילר באופן אמפטי הרוקם מזימה לשדרג את מעמדו בעולם הספרותי, על ידי כתיבת מחקר פיקטיבי על יצירתו. במהלך הסרט נחשפים לנו סודות ושקרים. אנו רואים שכל אחת מהדמויות יש לה סוד אפל אותו היא מסתירה מהעולם. וכשיש סודות נאלצים לשקר . אנו רואים שגם הספרות הרי היא שקר יפה וגם הקולנוע היא שקר. בספרים או ההסרטים קל לסדר הכל אתה כותב ומה שאתה כותב עושות הדמויות. אבל בחיים זה לא ככה בחיים הכל מסתבך כמו בסרט. גם השחקנית המשחקת את מרגו המתחפשת לגל הירש חוקרת הספרות עושה עבודה מצוינת.

מימד מעניין נוסף שיש בסרט על שמו הוא קרוי הוא הלוקיישן המעניין של בית הסופר ליד גן הקופים שמוסיף עוד מימד נוסטלגי לסרט ובכלל החזרה בסרט לשנות התשעים העליזות כולל חיי הלילה האותנטיים של תל אביב של אז שהיתה עיר כיפית אמנותית בוהמית ומאפשרת...הרבה לפני שגעון הנדלן, חפירות התחתית והסודאניזציה של העיר וכל הסדר העולמי החדש הגועלי הזה; עיר שבה היו מוצאים אהבה וריגושים במועדונים ובברים ולא באפליקציות מזעזעות , עיר שבה יכולת לשכור דירה נחמדה מול הים בחמש מאות דולר, עיר של כיף ושל אמנות.

השורה התחתונה שהסרט מעניין ומעורר מחשבה ובהחלט מומלץ.

100 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page